Friday, June 1, 2018

Γιατί οποιοδήποτε navigator εκτός του Google Maps είναι για... ΗΛΙΘΙΟΥΣ!


Έχει τύχει ποτέ να ακούσετε ότι το τάδε ή το δείνα navigator είναι καλύτερο από το Maps της Google και να απορείτε τι εννοεί αυτός που το είπε; Αυτό μου συνέβει κι εμένα για πολλοστή φορά. Σε ένα forum που είμαι γραμμένος είπε κάποιος ότι το sygic είναι καλύτερο από το maps, συγκεριμένα το καλύτερο navigator που υπάρχει και μάλιστα ότι το maps "πρόγραμμα navigation δεν είναι, είναι ας πούμε κάτι σαν επιπλέον feature"... 

 ΠΟΙΟΣ ΗΡΘΕ?

Οπότε αποφάσισα κι εγώ να πάρω θέση αυτή τη φορά. Αρκετές φορές έχω κάνει το κορόιδο. Όχι για κάνα άλλο λόγο, αλλά από εδώ και στο εξής για όποιον μου ξαναπεί καμιά αντίστοιχη παπάτζα, θα έχω έτοιμη την απάντηση. Θα του στέλνω απλά το link από αυτό εδώ το άρθρο και τέρμα οι περιττές, ανούσιες συζητήσεις... χε χε

Επειδή μου αρέσει να μιλάω με επιχειρήματα, δε θα μπορούσα να ξεκινήσω το θέμα αλλιώς παρά εκθέτοντας πρώτα απ' όλα τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς, μιας και εδώ η αντίθετη πλευρά απουσιάζει και δε θέλω να υπάρχουν αδικίες.

Ας θέσω, λοιπόν, πρώτα τον αντίλογο, δηλαδή τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησε για να με πείσει το αντίπαλον δέος:
[το Google Maps το πληρώνεις με το ΜΒ (οποιοδήποτε navi όχι), αν και όταν πιάνει δίκτυο (οποιοδήποτε navi πάντα δουλεύει), σε offline δεν έχει καθοδήγηση(φωνητική) και δεν δουλεύει το rerouting (οποιοδήποτε navi πάντα δουλεύει), και φυσικά αν πεις ότι βγαίνεις εκτός κατεβασμένης περιοχής ή ακόμα χειρότερα, περνάς και κανά σύνορο, τότε τη πάτησες, ετοιμάσου να χρεώσεις τη κάρτα για επιπλέον ΜΒ (οποιοδήποτε navi όχι). Δεν αναφέρομαι καν στη πιθανότητα να πρέπει να κάνεις navigation σε άλλη χώρα, την οποία στο Maps πρέπει οπωσδήποτε να την κατεβάσεις.]

[Και φυσικά όλα αυτά που κάνει το Maps, για να τα κάνει χρειάζεται ακόμα περισσότερα MBs (οποιοδήποτε navi όχι). Όλα τα γνωστά navi έχουν όλες τις κάμερες, ενημερωμένες ανά μήνα περίπου (το Maps όχι και δεν πρόκειται, το Sygic Cameras δεν είναι feature του Maps), παρομοίως και για τα POIs (που επίσης το Maps σε χρεώνει, ενώ τα navis τα έχουν ήδη έτοιμα)]

[Έχω μετρήσει μέχρι και 100ΜΒ/hour σε διαδρομή πέριξ της Αθήνας, και αρκετοί δηλώνουν μηνιαία χρήση που υπερβαίνει το 1GB (χρησιμοποιώντας το ως βασικό navi). Δηλαδή ελάχιστο κόστος ~10€/μήνα μόνο για τα ΜΒ του Maps. Όσο κάνει δηλαδή το Sygic για να αγοράσεις το πλήρες Ευρωπαϊκό πακέτο για πάντα.]

[Τα δεκάδες επιπλέον features του Sygic που αφορούν σε ευκολίες και δυνατότητες (όπως HUD, Lane Assist, Real-view, Dashcam/PVR, Ταξιδιωτικό Οδηγό κλπ) δεν τις αναφέρω, γιατί δεν έχει καν νόημα.]


Πάμε λοιπόν:
Κατ' αρχάς θα ήταν καλό να ξεκινήσουμε λέγοντας ότι είναι λίγο αδόκιμο να συγκρίνουμε ένα "απλά navigator" (βλέπε sygic και λοιπά τριτο-τέταρτα navigators) με το maps που είναι κάτι-πολύ-παραπάνω-από-ένα-απλό-navigator. Και χρησιμοποιώ αυτόν τον παράξενο όρο "κάτι-πολύ-παραπάνω-από-ένα-απλό-navigator" για τον απλούστατο λόγο ότι είναι μοναδικό στην κατηγορία του παγκοσμίως και κατά συνέπεια δεν έχει δημιουργηθεί ακόμη η λέξη για να το περιγράψει πλήρως. Χαριστικά λοιπόν, το λέμε "navigator" παρ' ότι όπως θα δούμε κάνει τόσο πολλά περισσότερα...

Εκτός και αν υπάρξει μια δεύτερη εταιρεία διαμετρήματος αντίστοιχου ή και μεγαλύτερου της Google, για να ‘χει να τραβάει από εκεί ο δημιουργός του navigator την άπειρη πληροφορία για την εφαρμογή του, καλύτερο από το maps, δε θα δεις ποτέ. Εδώ αμέσως θα πρέπει να ρωτήσεις: και τότε γιατί το sygic μου φαίνεται καλύτερο; Και η απάντηση είναι τρισκελής: 
1)γιατί δε γνωρίζεις στο μέγιστο τις δυνατότητες του maps(όπως προκύπτει ξεκάθαρα από αυτά που δηλώνεις ότι δεν υποστηρίζει), 
2) γιατί ίσως δε γνωρίζεις κάποια άλλα πράγματα τεχνολογικού περιεχομένου και κοστολόγησης αυτών 
3)γιατί μπερδεύεις το φθηνότερο με το καλύτερο. 

Ας τα δούμε και τα τρία αναλυτικά. Από το τέλος προς την αρχή, το 3, το 2 και μετά το 1.

Και ξεκινάω με το 3 γιατί το βρίσκω αστείο το ότι αναφέρονται ξανά και ξανά τα κόστη. "Το sygic πάγιο έξοδο τόσων € ενώ το maps σε χρεώνει με το MB...μπλα...μπλα...μπλα". Είπα εγώ ποτέ ότι το maps είναι πιο φθηνό; Είπα μόνο ότι είναι πολύ καλύτερο εφ’ όσον έχει άπειρα περισσότερες δυνατότητες. Νομίζω ότι είναι αναμενόμενο να πληρώνεις κάτι από λίγο έως και πολύ πιο ακριβά όταν είναι πολύ καλύτερο από κάτι άλλο. Το αστείο όμως της υπόθεσης είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου παγκοσμίως ασχολείται με το maps έναντι του sygic.

Επειδή μου αρέσει να μιλάω με επιχειρήματα, κόντρα σε όλα τα περιοδικά, άρθρα, blogs και λοιπές ιστορίες για το πόσο καλό είναι το sygic ή το ένα ή το άλλο ας δούμε ποιο από τα δύο αναζητείται παγκοσμίως μέσα από αυτό το γράφημα. Βέβαια μπορείς να ισχυριστείς ότι αυτό το γράφημα δείχνει απλώς τι ψάχνει ο κόσμος και όχι τι επιλέγει τελικώς. Μπες λοιπόν στο google play και δες πόσες φορές κατεβάστηκε έκαστο: 50 εκατομμύρια φορές κατεβάστηκε το Sygic, και το maps (που χάνει και πολλά downloads γιατί σε όλα τα android κινητά έρχεται προεγκατεστημένο), κατέβηκε ένα δισεκατομμύριο φορές. Αυτό που μόλις έφαγες ήταν ένα Reality bitch slap!

 
Αυτό όμως πως εξηγείται με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων αναζητά ΠΑΝΤΑ το πιο φθηνό ανεξαρτήτως του πόσο άσχετοι είναι με την τεχνολογία; Δεν θα έπρεπε όλοι να έχουν sygic που είναι φθηνότερο αντί για το πανάκριβο maps που σε χρεώνει με το megabyte?
Όχι, γιατί το maps, ως navigator, δηλαδή χωρίς τον άπειρο όγκο πληροφορίας που μπορεί να τραβήξει από τη google αν έχεις δίκτυο, είναι τσάμπα. Ναι καλά διάβασες, δεν είναι πιο φθηνό από το τάδε ή το δείνα ή έστω το πιο φθηνό από όλα. Είναι τσάμπα! Τσάμπα το κατεβάζεις και τσάμπα το χρησιμοποιείς. Και στο τσάμπα περιλαμβάνεται πολύ περισσότερη πληροφορία από οποιοδήποτε άλλο navigator (απλά όχι όλη όση αν έχεις να του δώσεις και πρόσβαση στο internet επιπλέον). Πως; Θα δεις αναλυτικά όταν θα φτάσουμε στο 1. Κλείνοντας με το 3 λοιπόν, ξαναλέω ότι ΚΑΙ δε μίλησα ποτέ για το ποιο είναι το φθηνότερο(παρά μόνο το καλύτερο), ΚΑΙ το καλύτερο δεν εξαρτάται από το αν είναι το φθηνότερο (αλλά κυρίως από το τι δυνατότητες έχει να προσφέρει στο χρήστη σε σχέση με τα άλλα), ΚΑΙ (κατ’ εξαίρεση) το καλύτερο είναι και τσάμπα στην προκειμένη! (ξέρω ότι αυτό φαίνεται παράλογο αλλά όπως έχει ειπωθεί πολύ πριν το αναπαραγάγω εγώ εδώ, "όταν δεν πληρώνεις για το προϊόν, τότε κινδυνεύεις να γίνεις εσύ το εμπόρευμα". Και η google ξέρει πολύ καλά γιατί σου δίνει τσάμπα όλα τα προϊόντα της, αλλά εδώ η συζήτηση πάει αλλού και δε θα πάμε γιατί δεν είμαστε για αυτό εδώ)

Πάμε λοιπόν στο 2; Κάπου εδώ, θα πρέπει να σημειώσω ότι η όλη συζήτηση περί MB είναι επιεικώς γελοία, ούτως ή άλλως. Δηλαδή έχεις navigator που είναι app σε κινητό, άρα έχεις smartphone! Και τι θες να μου πεις; Ότι το χρησιμοποιείς χωρίς MB? To smartphone? Όχι βέβαια! Έχεις ΟΥΤΩΣ Ή ΑΛΛΩΣ βάλει MB φίλε μου στο πρόγραμμά σου (ή στο καρτοκινητό σου) γιατί αλλιώς τι να το κάνεις το smartphone? Άρα είναι σα να λέμε ότι το κατέβασμα των free εφαρμογών από το google play δεν είναι τσάμπα γιατί έχεις πληρώσει για τη σταθερή επίγεια adsl σύνδεση στο σπίτι σου προκειμένου να έχεις wifi και να κατεβάζεις. Ε, εντάξει, ας μην αρχίσουμε τις μ@λ@κ!ε& τώρα. Αφού μέχρι εδώ καλά τα πηγαίναμε.

Και ας προχωρήσουμε λίγο ακόμη με το 2. όπου θέλω να σταθούμε στο θέμα megabytes και από την άλλη πλευρά του νομίσματος, δηλαδή περί κοστολόγησης τεχνολογιών που έγραψα πιο πάνω. Είμαστε στο 2018. Παίζει η πρόσβαση στο internet να είναι πιο φθηνή και από το νερό που πίνεις από τη βρύση του σπιτιού σου. Εγώ δηλαδή, τώρα πριν λίγο έβαλα κάρτα, πήρα δώρο 1100 ΜΒ. ΔΕΝ τα πλήρωσα, τα πήρα δώρο, επειδή έβαλα δέκα ευρώ στο λογαριασμό μου στη vodafone. Από αυτά θα χρησιμοποιήσω 6-8 για να αγοράσω χρόνο ομιλίας και τα άλλα θα κάθονται εκεί μέχρι να τα ξαναχρειαστώ τον άλλο μήνα ή όποτε. Τα ΜΒ ξαναλέω δεν τα πλήρωσα, τα πήρα δώρο επειδή έβαλα λεφτά ΓΙΑ ΝΑ αγοράσω χρόνο ομιλίας. Επίσης όποτε βάζουν κάρτα άτομα που επιλέγεις εσύ, η Vodafone σου κάνει δώρο κι εσένα κάποια ΜΒ. Και τέτοιες προσφορές φυσικά έχουν όλες οι εταιρείες κινητής, δεν υπονοώ κάτι για τη voda

Κι επειδή όπως προείπα μου αρέσει να μιλάω με επιχειρήματα, ορίστε και τα 1100ΜΒ που πήρα δωρεάν προ ολίγου. Εσένα; Πόσο σε "δαγκώνουν" όταν αγοράζεις "Μega-Bite" ?

Και πάμε στο ακόμα πιο σημαντικό, όπου σταθείς και όπου βρεθείς, υπάρχει ένα wifi. Δεν υπάρχει μαγαζί, καφετέρια, εστιατόριο, λιμάνια, αεροδρόμια, ή ακόμη και κατοικία που να μην έχει wifi. Μέχρι και τα περίπτερα έχουν πλέον για να μην αναφέρουμε ότι οι πιο πολλοί δήμοι έχουν/ή βάζουν free hostspots. Επίσης το android προσφέρεται να σου κρατάει backup όλα τα passwords από όλα τα wifi που μπήκες ποτέ και να στα μεταφέρει σε κάθε επόμενο κινητό με android που θα αγοράσεις. Σε συνδυασμό με τον Έλληνα επαγγελματία που δεν αλλάζει ποτέ password στην επιχείρησή του αρκεί να το καταχωρήσεις μια φορά και θα το έχεις για πάντα. Μπαίνω σε μαγαζιά που δεν έχω πατήσει για χρόνια και το κινητό συνδέεται αυτόματα στο wifi. Μερικές φορές μένω μ@λ@κ@ς γιατί σκέφτομαι «μα καλά, πότε έχω ξανάρθει εγώ σ’ αυτό το μαγαζί και είχα τον κωδικό του wifi?». Αυτό που θέλω να πω είναι ότι σχεδόν όπου και να είσαι υπάρχει κάποιο wifi δίπλα σου να κάνεις τη δουλειά σου δωρεάν. Και για τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει πάμε στο 1.

Κι επειδή, όπως έχει γίνει πλέον γνωστό, μου αρέσει να μιλάω με επιχειρήματα εδώ βλέπουμε πόσο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κοστίζει σε MB ένας μήνας με πολύ συχνή χρήση όλων των δυνατοτήτων που προσφέρει το Google maps. Είναι τόσο αστείο το νούμερο (όσο και το κόστος των MB όπως είπαμε ήδη) που δεν μπήκα στον κόπο να κάνω ένα άγγιγμα στη οθόνη για να κλείσω τα background data, που όπως βλέπεις θα έριχνε την κατανάλωση κατά 25%. Που να άνοιγα και data saver, θα έπεφτε στο 50% τουλάχιστον...

Δεν έβαλα φωτό για όλους του προηγούμενους μήνες του '18 γιατί απλά βαρέθηκα, αλλά θα τους παραθέσω εδώ:
27Jan-26Feb      54,58 MB
27Feb-26Mar     59,11 MB
27Mar-26Apr    54,13 MB
27Apr-26May   48,84 MB
Η μεγαλύτερη μηνιαία κατανάλωση είναι 59MB. Καμία σχέση με τα νούμερα κατανάλωσης MB που δηλώνεις εσύ. Γιατί προκύπτει τέτοια διαφορά; Μα γιατί σου είπα στο 1. δεν ξέρεις να χρησιμοποιείς αρκετά καλά το maps.
 

 Και πάμε επιτέλους και σ' αυτό το 1. δηλαδή ότι για να λες αυτά που λες μάλλον δε γνωρίζεις στο μέγιστο τις δυνατότητες του maps
Προφανώς δε μιλάμε για την ίδια εφαρμογή. Άλλο maps ξέρεις εσύ, άλλο αυτό που διατίθεται από την google και χρησιμοποιούμε εμείς οι υπόλοιποι. Ίσως έχεις να το χρησιμοποιήσεις χρόνια, από τότε που ήταν beta version για την Ελλάδα;
Κατ' αρχάς όταν του ζητήσεις μια διαδρομή από το σπίτι σου ή οποιοδήποτε άλλο μέρος έχεις internet μέσω wifi (παντού δηλαδή γιατί ζούμε στο 2018 είπαμε) σου σχεδιάζει τη διαδρομή και κρατάει όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες για να ολοκληρώσεις τη διαδρομή, μέχρι ή να φτάσεις στον προορισμό σου ή να κάνεις ακύρωση της διαδρομής και exit από το maps. Τώρα αν εσύ ξεκινήσεις να πας πχ Αθήνα-Πειραιά και τελικά βρεθείς στη Μάκρη, τότε είναι φανερό ότι δε φταίει το navigator αλλά ο οδηγός.
Αλλά και γι’ αυτές ακόμη τις ελεύθερες ψυχές που μπορεί να περιπλανώνται και εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από τους προορισμούς τους, τώρα υπάρχει λύση! Μπορείς να βρεθείς όπου θέλεις, και εντός και εκτός συνόρων, χωρίς κατανάλωση data, με τους offline χάρτες που υποστηρίζει το google maps. Εκεί διαλέγεις ένα χάρτη τον οποίο κατεβάζει (μόνο μέσω wifi αν θες) και ανανεώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα (αν θες ΑΥΤΟΜΑΤΑ, πάλι μόνο μέσω wifi) και τον έχει αποθηκευμένο στο κινητό σου προσφέροντάς σου navigation και search για ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ υπάρχει εντός αυτού του χάρτη.



 Και επειδή -όπως είναι πασίγνωστο- μου αρέσει να μιλάω με επιχειρήματα, εδώ βλέπεις τι καλύπτει ένας μόνο αποθηκευμένος χάρτης. Ναι, είναι περίπου η μισή ηπειρωτική Ελλάδα. Να το αφήσω; ή θα καταφέρεις να βγεις ακόμη πιο έξω και να σε χρεώσει 2,5petabytes για ένα rerouting αυτό το άκαρδο, άπληστο, αδηφάγο τέρας των MB, με το απεχθές όνομα "Google Maps"?


Πρόσεξε όμως! Δεν ξέρω αν το είδες αλλά έγραψα *ΚΑΙ* search. Αυτή είναι μια λειτουργία που δεν έχουν τα άλλα navigators! Όταν θα ζητήσεις πχ «μυλόλιθος» στο sygic, θα σου βγάλει κάτι; Όχι βέβαια! Για την ακρίβεια δε θα σου βγάλει ποτέ τίποτα, όση πρόσβαση στο internet κι αν έχεις να του δώσεις. Το maps όμως θα σου βγάλει τη διεύθυνση του μαγαζιού, το τηλέφωνό του, το site του, το ωράριό του και τη βαθμολογία του από ένα σύνολο χρηστών του internet. Χωρίς να έχει πρόσβαση στο internet αλλά ΜΟΝΟ με τον offline χάρτη που έχεις κατεβάσει. Δύσκολο να το πιστέψεις; Σε καταλαβαίνω! Αλλά μπορείς να το δοκιμάσεις και μόνος σου. Απλά δε θα σου δείξει φωτογραφία εξωτερική του μαγαζιού από το δρόμο (street view) και δε θα μπορείς να διαβάσεις τυχόν κριτικές και γενικά πράγματα που ούτως ή άλλως δε σου προσφέρονται ως χρήστης sygic. Και μη διανοηθείς να μου πεις ναι αλλά πρέπει να κατεβάζεις χάρτες από πριν, γιατί θα σου πω κι εγώ τι νομίζεις ότι κάνεις όταν ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ κατεβάζεις το sygic από το internet? Κατεβάζεις την εφαρμογή και τους offline χάρτες της sygic!
To sygic λοιπόν ούτε που πλησιάζει τις έξτρα -επιπλέον του απλού navigator- δυνατότητες του maps. Ας το δούμε όμως τώρα από την άλλη. Το maps θα κάνει ό,τι κάνει ένα navigator όσον αφορά στο navigation κομμάτι μόνο; Φυσικά! Το maps, θα σε πάει μια χαρά στο Μυλόλιθο και χωρίς να ξέρεις ούτε τη διεύθυνση! Όπως ΘΑ σε πήγαινε και το sygic ΑΝ ήξερες τη διεύθυνση του μαγαζιού! Χα! Ή αν τη μάθεις από το google κάνοντας χρήση δεδομένων! (Βρε-βρε πως αντιστρέφονται οι ρόλοι κι οι χρεώσεις...). Θα σε πάει ME rerouting, ΜΕ φωνητική καθοδήγηση, ΜΕ eta, δηλαδή ΜΕ όλα αυτά που διατείνεσαι ότι δεν έχει στην offline λειτουργία του. Δε με πιστεύεις; Λούσου με maps και θα δεις! Μόνο που το maps, έχει και ένα μικρό τόοοοσο δα πλεονεκτηματάκι παραπάνω. Θα σε πάει τσάμπα! Όχι ότι κάνει για εμένα διαφορά αυτό, τα είπαμε, αλλά για εσένα που απ’ ό,τι βλέπω έχει τεράστια σημασία. Ξέρεις γιατί τσάμπα; Γιατί δεν πλήρωσες ούτε την εφαρμογή, ούτε τους offline χάρτες όταν τους κατέβασες.

Και τώρα πριν εξετάσουμε ένα προς ένα "τα δεκάδες επιπλέον features του Sygic που αφορούν σε ευκολίες και δυνατότητες" που ανέφερες, αλλά είναι μόνο 5 κι αυτά με το ζόρι πιάνονται για features, ας δούμε κυριολεκτικά ΔΥΟ ΝΤΟΥΖΙΝΕΣ features του google maps.

Υποστηρίζει κάθε διαδρομή που θα ζητήσεις, είτε με αυτοκίνητο, είτε με ποδήλατο, είτε με τα πόδια, είτε με πολλαπλές και διαφορετικού τύπου συγκοινωνίες και με επιλογή από το χρήστη ποια μέρα και ώρα θα ξεκινήσει τη διαδρομή. Επίσης όταν του ζητάς να σε πάει κάπου που μεσολαβεί θάλασσα, σου λέει ποιας γραμμής το ferry πρέπει να πάρεις δείχνοντας σε ποιο λιμάνι πρέπει να πας, από ποια πύλη πρέπει να μπεις, και πόσο διαρκεί το θαλάσσιο ταξίδι. Σου προτείνει μόλις παρκάρεις (αν δει ότι είσαι κάπως μακριά) να επαναδρομολογήσει το υπόλοιπο της διαδρομής με τα πόδια. Έχει See nearby places, να δεις δηλαδή τι παίζει στη γύρω περιοχή από POIs (σημεία ενδιαφέροντος). Έχει Share your location για να δείξεις σε κάποιον που είσαι με συντεταγμένες, Share directions για να του στείλεις πως να πάει εκεί που πας, Share trip progress για να επικοινωνείς με την υπόλοιπη παρέα πόσο έχεις προχωρήσει στο ταξίδι, Save your Parking για να μην ξαναψάξεις ποτέ σε ποιο δρόμο πάρκαρες το αυτοκίνητο σου ή να κάθεσαι να βάζεις σημάδι γλάστρες στα μπαλκόνια κλπ (και αυτό θα πρέπει να αρχίσετε σιγά-σιγά να το χρησιμοποιείτε όλοι ανελλιπώς γιατί αρκετά έχω ψάξει για τα αυτοκίνητά μερικών-μερικών), πολλαπλές αλλεπάλληλες στάσεις, μέχρι δέκα(!) αν δεν κάνω λάθος. Έχει προειδοποίηση μόλις βάλεις προορισμό του τι ώρα κλείνει το μέρος που πας για να μη βρεθείς προ εκπλήξεως. Τραβάει αυτόματα όλες τις διευθύνσεις από τις καταχωρημένες στο κινητό σου επαφές και σου βάζει αυτόματα πινέζες στο χάρτη για να βλέπεις που είναι ο καθένας καθώς κάνεις browse το χάρτη και επίσης μπορείς να του πεις navigate to contact τάδε at home (ή work) και να σου φτιάχνει απ' ευθείας τη διαδρομή για τον τάδε γνωστό σου, στο σπίτι του (ή τη δουλειά του). Έχει history-based traffic. Έχει real-time traffic(εδώ θα επανέλθουμε). Έχει timeline(!!!) δηλαδή καταγραφή κάθε μιας διαδρομής που έχεις κάνει, μια προς μια, ακόμη και αν δεν άνοιξες το maps για να σε καθοδηγήσει, ούτως ώστε να έχεις μια συνολική εικόνα με τα χρόνια οπουδήποτε έχεις βρεθεί σε όλο τον κόσμο, ανά ημέρα, ανά ώρα. Όλοι δεν έχουμε βρεθεί στις κλασικές μαζώξεις για φαγητό που πάντα κάποιος θείος θα πεταχτεί και θα πει κάτι του στυλ: πως λεγόταν ρε γυναίκα εκείνο το μαγαζί που είχαμε φάει κορυφαίο μυδοπίλαφο εκείνες τις καλοκαιρινές διακοπές πριν από 14 χρόνια στη Λέρο; Και μετά θα μαλώνουν κάνα τέταρτο χαλώντας τη συζήτηση για το αν ήταν 14 ή 17 τα χρόνια πριν, αν ήταν στο Λακκί Λέρου ή στο Παρθένι Λέρου και αν ήταν καλοκαίρι ή Πάσχα οι διακοπές;
Ε, τώρα θα ανοίγεις το timeline και θα τα βλέπεις όλα! Μέχρι και τι ώρα έκατσες στην ταβέρνα ρε μπαγασάκο!

Ειλικρινά κάπου εδώ έχω αρχίσει και κουράζομαι, πρέπει να έχω φτάσει ή και ξεπεράσει τις δυο ντουζίνες features που υποσχέθηκα και επειδή βαρέθηκα γιατί είναι κυριολεκτικά Α-ΤΕ-ΛΕΙ-Ω-ΤΑ τα features, όποιος θέλει ας κάτσει να τα ψάξει μόνος του ώστε να μάθει κιόλας μετά να μη λέει ασυναρτησίες ότι το sygic είναι καλύτερο και με αναγκάζει να κάθομαι να γράφω posts σεντόνια.

Και για να είμαστε δίκαιοι ας δούμε τώρα όλα αυτά τα "δεκάδες features" που έχει το sygic (κυριολεκτικά 5 πράγματα που έγραψες πεταμένα το ένα μετά το άλλο, σε μια πρόταση, χωρίς επεξήγηση):

Είπες για lane assist στο sygic. Δεν ήξερα, αλλά διάβασα τι είναι. Να σε προειδοποιεί από πριν σε ποια λωρίδα να κάτσεις προκειμένου μη χάσεις πχ μια έξοδο από αυτοκινητόδρομο ή μια είσοδο σε υπόγεια διάβαση επειδή δεν πρόλαβες να αλλάξεις λωρίδα από πριν ή πχ για να πάρεις τη σωστή θέση για να μπεις σε round-about (ανάλογα με το σε ποια έξοδο πρόκειται να βγεις) κλπ κλπ. Είναι περίπου μια επταετία που το είδα πρώτη φορά αυτό στο maps.

Είπες για HUD. Εγώ αυτό το λέω θράσος. Μιλάμε για λειτουργίες navigator, το maps έχει τον ουρανό με τ’ άστρα και για να με εντυπωσιάσεις μου ρίχνεις τη φράση HUD. Δηλαδή Ηead Up Display. Δηλαδή για όσους δε γνωρίζουν, αντανάκλαση της κύριας οθόνης σε κάποια γυάλινη επιφάνεια μέσα από την οποία βλέπεις μπροστά:



Αυτό, το παιδικό HUD της sygic, σε πολύ πιο εξελιγμένη τεχνολογικά υλοποίηση έχει ξεκινήσει δεκαετίες τώρα από τα μαχητικά αεροσκάφη για να μπορεί ο πιλότος να βλέπει τα πάντα μπροστά του χωρίς να πάρει τα μάτια του από τον ορίζοντα επειδή εκεί όλα παίζονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

Ιδού μια υλοποίηση που αν και είναι η μέρα με τη νύχτα με το sygic, θεωρείται και πάλι απαρχαιωμένη σε σχέση με την τρέχουσα τεχνολογία. Για κάτι σύγχρονο μπορείτε να δείτε πως δουλεύει το HUD στο κράνος κόστους $400.000(ναι , καλά διάβασες, το κράνος μόνο κοστίζει τόσο) του μαχητικού F-35 στο youtube.

 Καλά, πέρα από το ότι πρέπει να φαντασιώνεσαι ότι είσαι τρελό πιλοτόνι για να θες HUD στο οικογενειακό σου αυτοκίνητο, πέρα του ότι το “HUD” της sygic δεν έχει καμία σχέση με την τεχνολογία στα μαχητικά, και είναι απλά αναστροφή των pixels στην οθόνη (προκειμένου όταν βάζεις το κινητό να καθρεφτίζεται στο παρμπρίζ, να εμφανίζεται σωστά η εικόνα) ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ ΔΕΚΑ ΕΥΡΩ ΕΞΤΡΑ εσύ που κυνηγούσες τα mb με το δίκαννο γιατί το ξέχασες???
Μέχρι και το iphone έχει πλέον built-in στο λειτουργικό του σύστημα τη λειτουργία του "HUD" που η sygic πουλάει δέκα ευρώ. Κάνοντας five finger pinch πάνω στην οθόνη, σου αντιστρέφει τη θέση των pixels  ώστε με τον καθρεπτισμό στο παρμπρίζ να φαίνονται σωστά). Έτσι φυσικά, μπορείς να δεις ο,τιδήποτε, όχι μόνο τον πλοηγό. Μέχρι και youtube ή ταινίες από τον kodi μπορείς να βλέπεις στο παρμπρίζ σου για να σου δώσω να καταλάβεις ότι αυτό δεν είναι feature ενός navigator αλλά μπλιμπλίκι.

Είπες για dashcam/pvr δηλαδή τη δυνατότητα να καταγράφεται το ταξίδι σου το κινητό σου μέσω κάμερας. Εδώ φαίνεται καλά πόσο πολύ μεγάλο μπέρδεμα έχεις μέσα στο κεφάλι σου με το τι είναι navigator. Ή απλά ρίχνεις «άδεια» (που έκανες copy paste από το site της sygic) για να πιάσεις «γεμάτα». ΠΑΛΙ μιλάς για έξτρα εφαρμογή που πρέπει να πληρώσεις ΧΩΡΙΣΤΑ λες και δεν υπάρχουν άλλες, ακόμα και free εφαρμογές που κάνουν το ίδιο και καλύτερα. Και μπορούν να το κάνουν στο background, όσο εσύ βλέπεις navigator στην οθόνη γιατί τα κινητά είναι multitasking εδώ και καιρό. Επίσης κι αυτό όπως και το προηγούμενο δεν είναι μέρος ενός navigator ξαναλέω! Θες να στο αποδείξω πολύ απλά και τσάκα-τσάκα; Χρησιμοποίησε στο κινητό σου HUD που θέλει το κινητό ξάπλα με την οθόνη να κοιτάει το παρμπρίζ από μέσα, και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ dashcam/pvr που θέλει το κινητό να κοιτά με την πίσω κάμερα το δρόμο για να γράφει. Γίνεται; Δε γίνεται! Τυχαίο; Δε νομίζω! Γιατί; ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ NAVIGATION FEATURE!

Είπες για realview. Να πω πάλι ότι και αυτό κοστίζει έξτρα; Ότι με το ζόρι μπορεί να θεωρηθεί navigation feature?  Ή να πω απλά ότι είναι το πιο δύσχρηστο πράγμα που έχω δει ποτέ στη ζωή μου και να κατηγορηθώ ότι μιλάω σύμφωνα με την υποκειμενική μου γνώμη, χωρίς επιχειρήματα! Ποιος, εγώ χωρίς επιχειρήματα! :P
Μα δείτε τώρα ρε παιδιά:
δηλαδή εκεί στη διχάλα, λίγο πριν πάρεις την αριστερή για να περάσεις κάτω από τη γέφυρα, το πιο πιθανό είναι να πέσεις στην κολόνα πίσω από τη μπαριέρα. Κοίτα πως έχει κάνει overlay τις γραμμές, στο γάμο του καραγκιόζη, χάσκει ο κώλος τους να βγει η ψυχή τους! Τραγικό, αλλά καλώς το ανέφερες για να επισημανθεί η διαφορά με τη Google, η οποία αν δεν έχει τελειοποιήσει μια τεχνολογία, δεν τη δημοσιεύει, κι ας έχει σκοπό να τη διαθέσει δωρεάν...

Είπες για ταξιδιωτικό οδηγό στο sygic, τη στιγμή που το maps, μόνο την παγκόσμια εγκυκλοπαίδεια που δεν έχει πάνω του…οπότε σε αυτό δε θα απαντήσω καν γιατί είναι και κάτι κότες εδώ πιο δίπλα και……. γελάνε

Τέλος, κάπου είπες για κάμερες κυκλοφορίας, φωτογραφίας κλπ κλπ. Είδα όμως ότι το sygic έχει ξεχωριστή add-on εφαρμογή που πρέπει να κατεβάσεις από το play και λέγεται speed cameras! Ιδού κόσμε πως σε κοροϊδεύουν μερικοί-μερικοί:  http://www.sygic.com/speed-cameras/features
Η οποία είναι δηλαδή πρόσθετο που μπαίνει από πάνω και άρα καμιά διαφορά από τη λύση που προτείνω εγώ, δηλαδή πρόσθετο που μπαίνει από πάνω(τι έγινε; δυο φορές το ίδιο έγραψα ή είναι απλά ακριβώς η ίδια υλοποίηση;), για να έχεις κάμερες στο maps

Είπες... γενικά είπες πολλά! Και αν υπάρχει θεός, ας σου τα συγχωρέσει. Γιατί και άλλοι έχουν πει πολλά, και μετά από καιρό πιάστηκαν να χρησιμοποιούν μόνο google maps και να απαρνούνται ότι είπαν ποτέ ότι τα άλλα navigators είναι καλύτερα. Οπότε κάπου εδώ λέω να σταματήσω να γράφω, είτε σε έπεισα είτε όχι, για την απόλυτη supériorité του maps σε όλους τους τομείς.
Έχω αφήσει μόνο μια εκκρεμότητα που είπα θα επανέλθω. Θεωρώ -και ας βρεθεί έστω ένας που να πιστεύει όντως μέσα του ότι δεν έχω δίκιο- ότι μετά τη βασική λειτουργία του navigator να σε πηγαίνει από το Α στο B, το ΠΙΟ σημαντικό feature απ’ όλα είναι να προβλέπει όσο το δυνατόν πιο σωστά το χρόνο που θα φτάσεις, δείχνοντάς σου την κίνηση που θα βρεις, ώστε να διαλέξεις εναλλακτικές διαδρομές όταν γίνεται χαμός και επείγεσαι. Άλλωστε πάνω απ' όλα μιλάμε για navigators, ούτε για ταξιδιωτικούς οδηγούς, ούτε για εγκυκλοπαίδειες. Φαντάζομαι, λοιπόν, ότι κανείς δε θα ήθελε να αργήσει αν τον περιμένει ένα σημαντικό meeting ή μια ιδιαίτερη και απαιτητική μέρα στη δουλειά, ή αν γεννάει η γυναίκα του, ή αν έχει κάποιο ραντεβού με σημαντικό πελάτη ή αν πεθαίνει ένα κοντινό του πρόσωπο ή αν, αν, αν…
Χωρίς real-time traffic data φίλε μου, αυτό ΔΕ γίνεται. Και οποιοδήποτε real-time θέλει πρόσβαση στο internet. Άρα εξ’ ορισμού, οποιοδήποτε navigator σου δίνει επιλογή για online καθοδήγηση, είναι a priori καλύτερο από ένα με offline μόνο. Πόσο μάλλον όταν αυτό το real-time traffic είναι του Google Maps που παίρνει feedback σε real-time από πολλά εκατομμύρια κινητά.

Fun fact για να κλείσουμε εύθυμα: 
ένας φίλος ακόμα έχει να το λέει και να γελάει όποτε βρισκόμαστε, την πρώτη φορά που είχαμε πάει στο basegrill με παρέα. Μπαίνουμε στο αμάξι, μου λέει ξέρεις να πάμε ρε ή θα φτάσουμε τελευταίοι; όχι, του λέω, αλλά έχω ένα φίλο που ξέρει σίγουρα. Και συνεχίζοντας να τον κοιτάω, χωρίς να αγγίξω κινητό, λέω: "ok google", "navigate me to basegrill"
2 sec μετά έρχεται η απάντηση: "ok, navigating to basegrill, Athens"... Μείναμε εκεί να γελάμε τουλάχιστον ένα τέταρτο της ώρας και έτσι φτάσαμε όντως τελευταίοι απ' την υπόλοιπη παρέα...